Salgs og leveringsbetingelser

Intet salg til personer under 18 år

Er vi i tvivl om en kunde i vores webshop er gammel nok, forbeholder vi os ret til at bede om yderligere legimitation.

Dokumentation og vejledning

Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Schade & Co. Ønsker du yderligere oplysninger eller rådgivning fra vores side, er denne af vejledende art. Schade & Cos produkter er underlagt lovgivningen på alkoholområdet og reglerne følger af lovbekendtgørelsen om forbud mod salg af spiritus til personer under 18 år.

Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra Schade & Co. anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Danmark/GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Schade & Co. Dette betyder, at varerne sendes indenfor 3 hverdage efter modtaget ordre. Levering på købers adresse i Danmark vil derfor normalt ske indenfor 4 hverdage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges.

Risikoen for varerne

Risikoen for varer bestilt i Schade & Cos webshop overgår til køber, når fortrydelsesretten efter 14 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen har fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra købers side. Husk at gemme original emballage, da varen ved evt. reklamation eller skader skal returneres i original emballage.

Reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra Schade & Co. skal påberåbes inden 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til Schade & Co.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Schade & Co. har stillet dig i udsigt. Du kan som forbruger vælge om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for Schade & Co.

Fortrydelsesret

Schade & Co. yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varen. Fortryder du købet, skal Schade & Co. underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du fik varen i hænde. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Dette er også gældende for den emballage og de infoskilte, der er på varen. Varer med forsegling skal derfor leveres tilbage med ubrudt forsegling. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Du kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet, eller ved at returnere varen på den angivne adresse.

Oplysningspligt

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt efterfølgende at tilgå kontrakten via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til: bogholderi@schade.life

Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger der registreres på sitet, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Schade & Co. I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet.

Pris og betaling

I Schade & Co.s webshop har du mulighed for at betale med Dankort, eDankort. Alle priser i Schade & Co.’s webshop på web-adressen http://www.schade.life er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt. Gældende til Grønland og Færøerne: Betaling finder sted ud fra Post Danmark “Carry On”(Fly) gældende rater. Der kan betales med Dankort på webshoppen.